Европейското финансиране в областта на транспорта в периода 2014-2020 г. е крайно недостатъчно за реализиране на основните проекти в следващия програмен период, бе становището на Обществения съвет по транспорт към министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. На извънредно заседание бе обсъден проектът за Споразумение за партньорство на Република България 2014-2020 г., очертаващо помощта на европейските структурни инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 г. в част „Транспорт”. Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров заяви, че се очаква общият размер на финансирането да бъде около 1,6 милиарда евро. По мнение на членовете на Обществения съвет това прави оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ една от най-подценените. Представителите на браншовите организации и съюзи изразиха мнения, че е недопустимо програмата с най-добро изпълнение през изминаващия програмен период и с най-видими резултати, да бъде недооценена през следващия етап.
„Нашата цел е финансиране на транспортната система в полза на всички потребители, затова ще направим всичко възможно да подкрепим при възможност всички видове транспорт“, каза при представяне на документа заместник-министър Киров.
.Един от основните приоритети на МТИТС за периода 2013 – 2020 г, който е съобразен с общата европейска политика в транспортния сектор, е инвестирането в българските железници.
Предложенията, направени по време днешното заседанието, ще бъдат включени в актуализирания вариант на споразумение. Очаква се в кратък срок да бъде финализиран окончателният текст на документа, каза заместник-министър Петър Киров, като при необходимост съответни промени ще бъдат направени и в текста на конкретната оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура”.
Tweet |
|