Ива Стойкова
В следващите години предстои строителството и на 17 нови тунела. През 2018 г. приключва строителството на 540-метровия тунел при обхода на Габрово. Тунелът има една тръба с две ленти за движение и трябва да свърже Габрово с бъдещия тунел под Шипка. Започва работа по проектите за тунели под Шипка и прохода Петрохан, 8 тунела по АМ "Струма", 6 - по бъдещата АМ "Русе-Велико Търново".
Тунелите са в различен етап на работа и подготовка. Ето ги по основните направления.
АМ "Струма"
Общата дължина на автомагистрала „Струма“ - от Даскалово до границата с Гърция, е 150 км. Тя е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, свързващ Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.
8 тунела ще се намират по трасето на автомагистрала „Струма“
В участъка от “Струма” в Кресненското дефиле ще има по-къси тунели, търгът ще бъде обявен през следващите месеци. Строителството трябва да започне в началото на 2019 г.
В платното в посока Кулата - София е предвидено изграждането на 5 тунела. Това са “Симитли” (211 м), “Тисата” (171 м), “Ракитна” (1136 м), “Стара Кресна” (1052 м) и “Света Неделя” (1303 м).
Два по-малки тунела ще има и на обходния път на Кресна, който е част от платното в посока София - Кулата. Единят - “Кресна 1”, е с дължина около 360 м, а другият “Кресна 2” - е около 230 м.
Цялата индикативна стойност на участъка през Кресненското дефиле е 832,6 млн. лв. Средствата са осигурени от ЕС и републиканския бюджет чрез програмата за транспортна инфраструктура
Лот 3.1 - тунел "Железница"
АМ "Русе-Велико Търново"
6 тунела ще има по автомагистралата между градовете Русе и Велико Търново.
Предвидено е строителството на тунел под връх Шипка.
В момента се изгражда тунелът на обходния път на град Габрово, който ще бъде готов до края на годината. Патят е част от Транс-европейски транспортен коридор №ІХ Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението на транспортните потоци в посока Север – Юг.
Основните транспортни направления, които ще обслужва обектът са:
Технически параметри:
През 2018 г. ще стартира прединвестиционно проучване за пътя от Монтана до София, който включва и изграждане на тунел под прохода „Петрохан“.
Очаква се през 2023 г. всичките тунели да бъдат завършени.
Карти: АПИ, Google
Коментари (0)Tweet |
|