През 2015 година ще построим 120 км нови магистрали и 340 км пътища. Това каза Лиляна Павлова министър на Регионалното развитие и благоустройството в студиото на „Тази сутрин” по бТВ. „Мисията е възможна, правих изчисления, че може да стигнем до 140 км новопостроени магистрали – отделни ЛОТ-ве от магистрали. Изцяло завършена магистрала „Марица” и участъците, които са в строителство на магистрала „Струма”, заяви Павлова. Освен за построяването на пътищата, Павлова увери, че ще отговарят и за тяхното почистване при зимни условия.
„При зимни условия има ситуации като тази, която се случи по Коледа в Монтана. При много силен снеговалеж и много силен вятър ТИР, който не спазва ограниченията за скорост и неподготвен за зимни условия се обърна, създаде едно огромно задръстване, огромна тапа, до която снегорините не достигаха, за да го извадят”, подчерта тя и добави: „Проверката показа, че смъртният случай не е поради премръзване или престой в колата, други медицински са причините. Факт е, че извън онзи казус в Монтана ние нямаме ситуация – критична, в която да са оставени бедстващи хора или непочистени пътища".
Павлова използва ефира на БТВ, за да благодари на целия екип на Агенция „Пътна инфраструктура” и на всички, които се занимават с поддържане. "Успяха във всички райони и много студени, и обледени да осигурят безопасното завръщане на хората", допълни още тя.
[advertise]Провителството си е поставило амбициозната задача до 2020 г. да са готови и оставащите 250 км от АМ "Хемус", за които обаче няма финансиране. Другите такива критични направления са София - Калотина, София - Видин, както и Велико Търново - Русе.
За това ще се разчита на публично-частни партньорства, както и на фонд "Инфраструктура", който ще бъде пълнен с пари от тол такси.
Запитана от кога те ще станат факт, Павлова каза, че от до края на тази година ще е готов бизнесмоделът, т.е. - на кои пътища да се въведе и т.н. През 2016 ще бъде избран инвеститор и в началото на 2017 г. - когато свършва срокът на винетките, ще стартира системата с бариери на магистралите. Тя определи това като по-справедливо, защото ще се плаща според това колко си карал, а камионите, които повече рушат, ще дават и повече пари.
На въпрос, това означава ли, че винетките ще отпаднат, Павлова отговори, че те ще отпаднат поетапно. Целта е да се върви към дигитализиране - да може да се заплаща с есемеси, през интернет и т.н.
Министър Павлова се надява до лятото да заработи и безплатно приложение за смартфони и таблети, с което всеки ще може да проверява пътната обстановка. Павлова похвали българите, че при "голямото завръщане" след празниците за пръв път са се вслушали всъветите и са се прибирали поетапно, а не всички едновременно.
Tweet |
|