Белослава Петрова
Съюзът на пивоварите отчете 24 милиона лева инвестиции в сектора за първото полугодие на 2014г. Това стана ясно вчера, по време на пресконференция на Съюза на пивоварите в България /СПБ/, която се проведе в Национален пресклуб БТА, София.
В събитието взеха участие Владимир Иванов - председател на УС на СПБ, Николай Младенов - изпълнителен директор на „Загорка” АД, Марко Ниавро - генерален директор на „Каменица” АД, Христо Попов - изпълнителен директор на „Бритос” ЕООД, Димитър Чукарски – председател на Съвета на директорите на „Ломско пиво” АД, Деян Беко – изпълнителен директор на „Карлсберг България” АД и Ивана Радомирова - изпълнителен директор на СПБ и член на УС.
Според представените данни, инвестициите в бранша са общо 57 млн. лева, като за последните 5 години /2009-2013г./ вложените инвестиции от членовете на СПБ за оборудване, производствени мощности, нови технологични линии, логистични центрове и други материални активи, са на стойност 286 млн. лева. За 2013г. проходите от бюджета и продажбите са на 300 млн. лева, от които постъпленията от акцизи са 79 млн. лева. През първото полугодие на тази година членовете на СПБ са разширили портфолиото си с 9 нови продуктови предложения и са въведени над 18 нови опаковки с нов дизайн. Бизнес развитието е подсигурено от вложените 24 млн. лева инвестиции.
Според данни на СПБ през 2013 г. консумацията на пиво на глава от населението е 74 литра. За същата година на българския пазар са продадени общо 5 462 000 хектолитра бира. Вносът на пиво е 428 000 хектолитра, а износът - 78 000 хектолитра, сочи статистиката на НСИ за 2013 . 93% от изпитата в страната бира е произведена от членовете на Съюза на пивоварите.
По време на пресконференцията, изпълнителният директор на СПБ и член на УС - Ивана Радомирова коментира неблагоприятното влияние на метеорологични условия върху пазара на бира за настоящата година. Като основна причина за тази тенденция, тя посочи нетипично хладното и дъждовно време през летните месеци, когато се генерират 50% от годишните продажби на бира. В следствие на това се стига до намаляване на туристическия поток, което в съчетание с нестабилната макроикономическа среда, доведе до 6% спад в продажбите на пиво на членовете на СПБ за първите шест месеца на 2014 г., заяви Радомирова. „Въпреки стагнираните продажби на бира в страната пивоварните компании активно реализират дългосрочните си стратегии за капиталови инвестиции и иновации”, допълни тя.
Бе коментирана и все по – честата консумация на вносна бира, което сериозно вреди на пазара. Според Марко Ниавро - генерален директор на „Каменица” АД, основната причина за стабилната консумация на тази бира е ниската й цена. Тя се предлага най – вече от големите магазини и е внос главно от Германия, Австрия и Полша. Въпроеки че ниската й цена не определя качеството й, Радомирова бе категорична „ това не е най – доброто, което заслужаваме”.
Освен за икономическото си и бизнес развитие пивоварният бранш активно работи по инициативи за корпоративна социална отговорност, коментира Радомирова. Тя посочи, че основната обществено-полезна програма на Съюза на пивоварите в България е “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”, която има за цел да насърчава и подкрепя масовия спорт като алтернатива и превенция на експериментирането с алкохол от лица под 18 години.
По време на пресконференцията беше отчетено, че през тази година в организираните по кампанията спортни събития и дейности вече са се включили над 1000 участника. Благодарение на активните партньорства със Столична община, Главна дирекция „Национална полиция”, Министерството на младежта и спорта, Българска работническа асоциация „Спорт и здраве” предстоят още много инициативи, като програмата за тяхното провеждане е обявена на сайта на Съюза на пивоварите. Важен акцент в кампанията ще бъде и публичният фотоконкурс на тема “Спортът е по-добрият начин децата да пораснат”, като за различните етапи на неговото провеждане За победителите СПБ е осигурил 65 поощрителни и 2 големи награди.
Източник и снимки: СПБ
Tweet |
|