RegionBG

bg iconНачало » Икономика » Сектори » 74 литра бира изпива всеки българин
74 литра бира изпива всеки българин
17 Юли 2014 13:30:00    |    1361    |    Коментари: 0
pic

През 2013 г. инвестициите в производството на бира у нас са 57 млн. лева, а за последните 5 години (2009 – 2013 г.) членовете на СПБ са вложили общо 286 млн. лева в оборудване, производствени мощности, нови технологични линии, логистични центрове и други материални активи. Това съобщиха от Съюза на пивоварите в България. Приходите за бюджета от производството и продажбите на бира за 2013 г. са над 300 млн. лева, от които постъпленията от акцизи са 79 млн. лева. Само за първото полугодие на 2014 г. пивоварните компании, членове на СПБ, са инвестирали 24 млн. лева за бизнес развитие и са разширили портфолиото си с 9 нови продуктови предложения. Въведени са и над 18 опаковки с нов дизайн.
Според данни на СПБ през 2013 г. консумацията на пиво на глава от населението е 74 литра. За същата година на българския пазар са продадени общо 5 462 000 хектолитра бира. Вносът на пиво е 428 000 хектолитра, а износът - 78 000 хектолитра, сочи статистиката на НСИ за 2013 .
През 2013 г. продажбите на бира в PET бутилки отново доминират с пазарен дял от 60%. Делът на стъклените бутилки е 25%, на кеновете – 10%, а на наливното пиво – 5%. В голяма степен тенденциите за продажби по видове опаковки са отражение на покупателните възможности и нагласи на българските консуматори. Запазват се и сравнително високите обеми на продажбите на евтини вносни марки бири, които се разпространяват чрез големите търговски вериги, най-често в кенове.
93% от изпитата в страната бира е произведена от членовете на Съюза на пивоварите. Това е поредното доказателство, че консуматорите високо оценяват безупречното качество на българската бира и продължават да предпочитат традиционните български марки пиво.
През настоящата 2014 г. лошите метеорологични условия влияят неблагоприятно върху пазара на бира. Основен фактор за тази тенденция е нетипично хладното и дъждовно време през летните месеци, когато се генерират 50% от годишните продажби на бира (обикновено в периода май-август). Климатичните аномалии се отразиха негативно и върху туристическия поток, което в съчетание с нестабилната макроикономическа среда, доведе до 6% спад в продажбите на пиво на членовете на СПБ за първите шест месеца на 2014 г.
„Въпреки стагнираните продажби на бира в страната пивоварните компании активно реализират дългосрочните си стратегии за капиталови инвестиции и иновации. Вярваме, че пазарът е най-добрият регулатор, а иновациите са най-добрата политика, за да продължим да се развиваме и да предлагаме пиво от най-дoбро качество. Всички колеги запазват темпа за развитие на продуктово си портфолио, предлагайки различни асортименти пиво, подходящо за всеки повод и вкус, и най-важното – продължават да бъдат отговорни работодатели, които развиват най-ценния си капитал - човешките ресурси. Понастоящем в производството на пиво и малц в България са ангажирани 2 500 души, в свързаните сектори на доставчиците – 8 900 души, а работната заетост по веригата на клиентите е 17 000 души”, заяви Ивана Радомирова – изпълнителен директор на СПБ.


 

Коментари (0)
Коментирай
Име:
E-mail:
Текст:
Код за сигурност
Напиши символите в полето:
code
 
Региони в България