Индикативната стойност на проектиране на жп линията София - Видин е 8 млн. лева - това е изцяло техническо проектиране. Това каза Христо Алексиев, зам.-изпълнителен директор на НКЖИ, пред журналисти, предаде репортер на Агенция “Фокус”. "Когато имаме технически проект, възлагането на самото строителство е лесно. Ние се отказахме от стратегията възлагане на идеен проект т.е. проектиране и строителство. Ще направим техническия проект и тогава ще възложим самото строителство, за да е по-чисто като процедура, за да нямаме проблеми за увеличаване цените за строителството, със забавяне във времето и т.н. Алексиев каза още, че периодът на проектиране е 1 година. По думите му, основният проблем е, че проектните скорости на трасето са за 70 - 80 км/ч, т.е. - няма как да вървим по съществуващото трасе. По думите му, старата линия ще се запази и за обслужването на селищата в района. Скоростта по новата линия ще бъде между 160 и 200 км/ч, като в някои участъци скоростта може да се намали до 120 км, за да се намали инвестиционната стойност на проектите. Алексиев каза още, че линията ще се използва предимно за товарни превози, така че не е необходимо навсякъде да се гони скоростта от 160 км/ч - важното е линията да бъде оперативно съвместима, за да могат да се движат по нея европейски влакове.
По думите му, линията е алтернатива на линията София - Калотина, но и за двете направления има достатъчно товари. Зле е състоянието на участъка Калафат - Крайова, както и участъка на Сърбия до Ниш също е в тежко състояние. От румънска страна са започнали действия за проектиране на линията Калафат - Крайова, от сръбска страна също се подготвя проект за трасето.
Tweet |
|