80% чуждестранните туристи, посетили България, са склонни да се върнат отново, а удовлетворени от престоя си в страната са 90% от чуждестранните туристи. Това показват резултатите от маркетинговите проучвания за Бранд „България”. Резултатите от проучването показват, че в момента България не превъзхожда по нито един показател преките си конкуренти – Гърция, Чехия, Турция, Австрия, Испания, Франция, Италия, Словения и Хърватия. Изследванията за налагането на бранд „България” обхващат страната и 10 чуждестранни пазара сред туристи, туроператори и турагенти, които са били в България и такива, които никога не са били в страната. 35% от чуждестранните туроператори, участвали в изследването, не са запознати с България като туристическа дестинация, а според 23% това е непопулярна дестинация. Сред основните недостатъци на страната според проучването е недостатъчно добрата туристическа услуга, а според чуждите туроператори е далеч от идеята за чистота, сигурност и благоустройство. Докато българските туристи и туроператори отчитат предимствата на страната по отношение на културно-историческо наследство и възможностите за еко туризъм, за чуждестранните оператори страната е свързана предимно с морски туризъм и слънце.
Интересен факт е, че повечето от участниците в проучването свързват България със зелен цвят 34% или жълт – 23,5%, отбеляза Юлиян Добрев от „Обединение за бранд България”.
Целта на проекта е България да бъде асоциирана с определена „запазена марка” като привлекателна дестинация. „Ние живеем в икономика на изживяванията, където конкуренцията се основава не само на качеството на продукта, но и на добавената емоционална стойност, която получават потребителите”, отбеляза зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, цитиран от "Фокус". Проектът е на стойност 2 822 900 лв. и срок на изпълнение 24 месеца.
Коментари (0)
Tweet |
|