Пекин, Владимир Денев, специален пратеник на EсonomyNews.bg На къде пътуват автомобилите? Може би отговорът е на Изток предвид огромния интерес вчера при откриването на автосалона в Пекин. Само през първия ден на изложението се регистрираха 12 000 китайски журналисти и над 1000 техни колеги от останалия свят. На обща площ от около 200 декара са построени 10 изложбени палати. За престижа на всеки салон се съди по броя на премиерите, а тук те са не са малко – към 15 световни и поне още толкова регионални - за Азия.
Сред тях се откроиха тези на Great Wall - Hover 7 и концепцията Hover Е – хибрид и C20 EV – 100% електрически. Другият голям китайски производител Chery също показа сериозни концепции. Съвместно с китайската Build Your Dreams (BYD)) германският автомобилостроител Daimler представи електромобил Denza, който ще бъде пуснат на пазара през 2013 година. На изложението в Пекин Улрих Валкер, ръководител на Daimler за Североизточна Азия, посочи, че първите прототипи на автомобила вече са улицата. При пълна батерия автомобилът развива до 250 км в час, като има опция за бързо зареждане – за час, както и пълно зареждане /5 часа/. Компанията не уточнява каква ще е цената на дребно на автомобила. През 2009 година Китай обяви смели планове да навлезе активно на пазара на екологичните коли, като идеята е страната да стане глобална сила в производството на електрически автомобили през близките години. На технолозите им предстои много работа, докато постигнат голямата цел.
Блестящи бяха проявите на щанда на Lamborgini – първият SUV, представен лично от собственика на марката. Не им отстъпиха по блясък и от Maserati със своя SUV Kubank, който е още по-красив.
Единственият световен производител със собствена палата Е5 е VW, събрал под един покрив всички свои собствени марки - - VW, Seat, Skoda, Audi, kakто и топ марките Porsche и Bentley. Разбира се, тук и перлата в короната - Bugatti.
Добър вкус показаха и от Cadillac, като на откриването им Адел изпя един от големите си хитове.
Винаги около скъпи коли има много хубави жени – така и тук – навсякъде може да се види източната красота, а и славянска. Никой обаче не може да се сравни с красавиците от Италия, които посрещат зрителите на Ferari, Maserai и Lamborgini. С последните моделки авторът на EconomyNews.bg имаше шанс да лети в самолета до Пекин, дано е така и на обратно.
[advertise]След като през 2009 и 2010 година пазарът на автомобили в Китай постигна огромни продажби, през 2011 той се сви, като броят на продадените автомобили нарасна едва с 2,5% до 18,51 милиона коли. Най-голям ръст от 5,2% регистрираха само продажбите на туристически автомобили. През декември миналата година Пекин обяви края на мерките в подкрепа на чуждите инвеститори. Това обаче не промени инвеститорските намерения на компании като Volkswagen и Ford, които изграждат нови заводи в Китай. Това те обявиха дни преди старта на автомобилното изложение в Пекин.
Коментари (0)
Tweet |
|