Ива Стойкова
Френската козметична компания Yves Rocher е на трета позиция сред най-предпочитаните от французите марки, при това изпреварена от не-френските брандове Apple и IKEA. Тя е № 1 обаче във Франция в своята област, изпреварвайки дори безспорният световен лидер L’Oreal. С тези думи започна първото публично представяне на марката у нас Анри-Бернар Бедоен, мениджър на компанията за Източна Европа.
50 години традиции, достъпност и качество
Тази година Yves Rocher чества юбилей- 50 години от създаването си. Това е началото на по-засилено представяне на марката в европейските страни, сред които и България. У нас Yves Rocher присъства повече от 15 години, но няма свой филиал, а действа чрез партньора си Национални дистрибутори ЕООД. Френската компания предпочита да продава продуктите си директно, без посредници и за тази цел освен магазините, добре разработен е и интернет пазарът. Амбициите на козметичната марка са продуктите й да бъдат разпространени в още 20-тина български града. В София има два магазина - на улиците „Витоша” и „Граф Игнатиев”, чието реновиране предстои след края на ремонтните дейности във връзка с метрото. Останалите магазини са в моловете.
Ще бъде създаден и на сайт на български на компанията. Цените у нас са адаптирани според българските реалности. Анри-Бернар Бедоен даде пример с един от популярните продукти душ-гел, който тук струва 3,80 лв., а във Франция- 3 евро. Достъпност на козметиката за всички жени- това е била идеята на създателя на компанията Ив Роше, защото преди половин век това не е било нито очевидно, нито толкова лесно. Такава е политиката и досега- най-добро качество за съответната цена.
Как изглежда производственият процес?
За да достигне един козметичен продукт до крайния потребител, той извървява дълъг път. Четири са основните елементи от производствения процес в Yves Rocher.
На първо място, трябва да се спомене, че родното място на компанията е Бретан и в тази френска област са съсредоточени повечето от дейностите. Именно в Бретан е ботаническата градина, където се изследват съставките на растенията. Любопитен факт е, че тази градина има множество двустранни споразумения за сътрудничество и едно от тях е Ботаническата градина в София. Втората важна част от създаването на козметичните продуктите са собствените насаждения, т.нар. култиватори, които заемат 55 хектара площ. Някои от растенията, които са в основата на козметиката на Yves Rocher, идват от далечни страни като Мексико и Нова Зеландия. Причината е, че северният климат на Бретан не позволява отглеждането на всички използвани и разработени в продуктите растения. Лабораторията, която се занимава с изследванията им, се намира в Париж. Всъщност това е единствената изнесена брънка от веригата на производство, защото дори заводите са в Бретан.
Общо от трите фабрики излизат по 300 милиона продукти всяка година. Последният, четвърти, елемент логично са магазините, които са пръснати по целия свят- 5 континента, 80 страни. И още малко статистика- повече от 30 милиона са потребителите на компанията по целия свят, а 80 милиона души използват интернет страницата на Yves Rocher годишно.
Тенденции
За да запази достъпните си цени, Yves Rocher засега не залага на био и органичните продукти, макар че и в момента всичко е изцяло на растителна основа. Приятно е, че всеки цвят от гамата е свързан с определено цвете. А доказателство, че компанията не прави компромис с качеството може би е фактът, че „автор” на най-новия й парфюм е Аник Менардо, която е създавала парфюм и за Жан-Пол Готие. Ароматът Moment de Bonheur се извлича от роза, вирееща в Южна Франция. Особеното е, че цветовете й могат да се берат едва през няколко дни от май.
Коментари (0)
Tweet |
|