Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ обяви, че строителството на лот 3 от магистрала "Струма" от Благоевград до Сандански ще струва 1,7 млрд. лв. В участъка, който е най-сложният от цялата магистрала, се включва тунел с две тръби от Крупник до Кресна с дължина 15,4 км, надлез и мост. Цената му ще е 1,1 млрд. лв. До с. Железница ще има втори тунел с дължина 2 км.
Възлагането на обществената поръчка за проектиране и строителство започва от 1 юли, а изграждането трябва да стартира през 2015 г. Очаква се лотът да бъде завършен през 2021 г.
С дължина 15,4 км тунелът до Кресна ще се нареди на трето място в Европа. Най-дълъг е Лаердал в Норвегия - 24,5 км, а след нето с почти 17 км е Сен Готар в Швейцария. Легендарният Мон Блан, който минава под Алпите и свързва Франция с Италия, е дълъг 11,6 км.
Геоложки проучвания за Лот 3 на АМ "Струма"
След приемане на работата на комисията, назначена за провеждане на открита процедура за възлагане на обществена поръчка с предмет: "Геоложки проучвания за изграждането на АМ „Струма“ Лот 3 „Благоевград – Сандански“ в зоните на тунелите в Кресненското дефиле и при с. Железница" е прието Решение № ОП-14 -004 / 07.02.2014 г., с което обявява класирания на първо място участник – Обединение „ГЕОПС-ГЕОТЕХНИКА-КОНСУЛТ” за изпълнител на тази поръчка.
Предложената цена за предоставянето на услугите от участника, определен за изпълнител е 1 496 465,24 лв. без ДДС. Договорът ще бъде финансиран по ОП „Транспорт” 2007-2013.
Лот 1 на АМ „Струма” е пуснат в експлоатация, а Лотове 2 и 4 са в процес на изграждане. Възложител по тези договори е Агенция "Пътна инфраструктура".
Автомагистрала "Струма" е с приблизителна дължина от 150км, разделена на четири лота:
Лот 1, Долна Диканя до Дупница с дължина от 17 км;
Лот 2, Дупница до Благоевград с дължина от 37 км;
Лот 3, Благоевград до Сандански с дължина от 64 км;
Лот 4, Сандански до пресичането на гръцката граница при Кулата – с дължина от 15 км;
Трасето на Автомагистрала „Струма” е част от приоритетен проект 7 на Европейския съюз за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа, включващ автомагистрална ос Игуменица/Патра - Атина - София - Будапеща. Цялостното завършване на автомагистралата ще осигури значително подобрение на пътната мрежа в Югоизточна Европа и ще създаде условия за засилено сътрудничество между страните в южната част на Балканите. Завършването на магистралата е от стратегическо значение за развитие на регионите и за осигуряване на пряк маршрут през България към Егейско море.
Трасето на Автомагистрала „Струма” припокрива част от Транс-европейски коридор номер IV. Това е най-натовареното трасе през България по направление север-юг. На българска територия участъкът свързва шест от най-големите градове в западната част на страната - София, Перник, Благоевград, Враца, Монтана и Видин.
Коментари (0)
Tweet |
|