RegionBG

bg iconНачало » Икономика » ЕК: България е с ниска производителност на труда
ЕК: България е с ниска производителност на труда
16 Ное 2012 17:06:20    |    925    |    Коментари: 0
pic

Все още има много, което трябва да се осъществи по проектите, особено свързаните с човешките реурси. Това каза Филип Хат, началник на отдел „Румъния, България, Малта“ в ГД "Трудова заетост, социални въпроси и приобщаване“ на ЕК на брифинг за отчитането на напредъка по ОП "Транспорт", цитиран от „Фокус”. „10% от населението е достигнато от ефектите на европейския социален фонд, което не е достатъчно”, отбеляза Хат.
„Има много неща, които продължават, и са напълно необходими. Обучението е наложително, особено, ако говорим за настигане на другите страни от европейската общност. Има недостатъчна производителност на труда в България. В Европа два пъти повече се произвежда и два пъти повече се консумира. Ако искате да консумирате 2 пъти повече, трябва да работите два пъти повече, а това може да се случи, ако всички се обучат, ако машините са два пъти по-производителни”, каза Хат.
Той посочи, че вижда проблем и при преговорите за следващия програмен период. „Много е важно да се знае, че, доколкото се говори за човешки ресурси, трябва да има последователност, за да се повдига и стандартът на живот в България. Много е важно дори и в случаите, когато има по-малко пари, да знаем, че е необходимо да бъдат отделени такива за модернизация на администрацията”, посочи Хат.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски заяви при отчитането на ОП "Транспорт", че няма да има 39% плащания към края на годината. Надявам се да достигнем 35%. Като процент от изпълнение на бюджета, разход или приход, могат още много неща да се случат. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. „Реалната подготовка за следващия програмен период върви с нормален ход. Подготвяме значително по-голям брой проекти по всички приоритетни оси, включително и стъпвайки на базата бюджет като досегашния”, каза Московски. „Като основна цел сме си поставили първо – завършване на няколко проекта, които не може да не бъдат завършени. Това е дефилето Кресна – така нареченият Лот 3 на магистрала „Струма”, довършването на железопътната инфраструктура на отсечката Септември - Елин Пелин - София и София-Драгоман, т.е. да свържем сръбската граница с турска и гръцка граница, както и направлението Пловдив - Бургас, трети лъч на софийското метро, вероятно магистрала "Хемус" или част от нея и ако останат средства – отделни фази на други проекти”, допълни министър Московски. Той отбеляза, че проектите със сигурност ще са повече на брой, отколкото ще са ни финансовите възможности. Тунелът под Шипка със сигурност е от топ приоритетите, но все още не мога да ви дам отговор дали няма да бъде стартиран под друга форма, тъй като там се обсъжда вариант за публично-частно партньорство, каза още Московски.
Всички се обединихме около това, че ако има предизвикателство, това е 2013 г. В тази година ще трябва да се обслужат плащания с обем дори по-голям от 2012 г. Това каза министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев. Дончев посочи, че през следващата година, ще влезе в най-интензивната си фаза подготовката за следващия програмен период.
„За да бъде по-интересно, в средата ще има избори. 2013 г. ще бъде голямо предизвикателство, с което се надявам българската машина, отговорна за европейските финанси, да се справи”, каза Дончев.
По отношение на средствата от Европейския социален фонд, Томислав Дончев отбеляза, че България има много ангажименти с по-голяма тежест, например ангажиментите, свързани с по-голямото социално включване.

 

Коментари (0)
Коментирай
Име:
E-mail:
Текст:
Код за сигурност
Напиши символите в полето:
code
 
Региони в България