RegionBG

bg iconНачало » Европейски фондове » Пътища » ЖП отсечка Пазарджик-Стамболийски се бави
ЖП отсечка Пазарджик-Стамболийски се бави
19 Авг 2014 09:34:05    |    834    |    Коментари: 0
pic

До 10 дни трябва да ни бъде представена ревизирана работна програма за строителството на отсечката Пазарджик – Стамболийски. Това каза служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Николина Ангелкова по време на инспекция на обекта. По думите й, е възможно прекратяване на договора с изпълнителя, ако той не покаже, че има ресурс да приключи строителството в срок. На жп гара Огняново министърът провери работата по изграждането на нови коловози. Стойността на договора за строителство е над 54 млн. лв. без ДДС (с вкл. 10% непредвидени разходи).

Трасето е Позиция 2 от проекта за модернизация на жп линията Септември – Пловдив и към този момент има едва 6% физическо изпълнение, а натрупаното закъснение е 4 месеца. „С тези темпове не виждам как ще бъде спазен срока за завършване – май 2015 г.“, констатира министър Ангелкова.

По-рано, министър Ангелкова посети Позиция 1, която обхваща трасето Септември – Пазарджик. Тя инспектира строителството на новия жп мост в близост до прелез Ковачево. По трасето е достигнато около 20% физическо изпълнение, а стойността на договора на изпълнителя е над 62 млн. лв. без ДДС (с вкл. 10% непредвидени разходи). „Искам да видя мобилизация и в началото на септември ще организирам среща, за да видя какъв напредък сте постигнали“, каза министър Ангелкова на представителите на изпълнителите. По думите й, няма да бъде допуснато оскъпяване на обектите, защото всички рискове трябва да са сметнати от изпълнителя още при подаване на офертата.

В рамките на инспекцията, министър Николина Ангелкова провери строителните дейности по Позиция 3 Стамболийски – Пловдив и положения нов железен път в междугарието Стамболийски – Тодор Каблешков. Физическият напредък по трасето надхвърля 27%, като стойността на договора на изпълнителя е малко над 56 млн. лв. без ДДС (с вкл. 10% непредвидени разходи). Вече има 9 км положен нов железен път.

Работата по проекта за модернизация на жп линията Септември – Пловдив трябва да приключи през 2015 г., в края на която изтича и крайният срок за допустимост на разходите по ОП „Транспорт“. Това превръща обекта в рисков от гледна точка на времето за изпълнение. По тази причина инспекцията на трасето бе включено в програмата на министър Николина Ангелкова още в първите дни след като пое поста. Ускоряването на работата по инфраструктурните обекти е основен приоритет за МТИТС, защото това ще осигури 100% усвояемост на средствата по ОПТ и няма да се допусне загуба на средства.
Ще бъде направен преглед и на приемните сгради по трасето Пловдив – Димитровград, част от които бяха модернизирани в рамките на предприсъединителната програма ИСПА. /МТИТС
 

Коментари (0)
Коментирай
Име:
E-mail:
Текст:
Код за сигурност
Напиши символите в полето:
code
 
Региони в България