Варненският общински съвет официално се захвана с купуването на частната транспортна компания „Транстриумф холдинг“ от страх да не провали европейския си проект за интегрирани градски превози за 50 млн. евро, коментира в. „Народно дело”. Мотивът според шефовете на общинския превозвач „Градски транспорт“, който трябва да погълне частния си конкурент, е, че само така ще се изпълнят условията, поставени от оперативната програма и консултантите на проекта, назначени от регионалното министерство. За щастие общинските съветници не се подведоха по предложението от борда на фирмата директно да пристъпят към сделката, което означава позволение за теглене на мащабен кредит. Те одобриха само започването на преговори, които да установят дали изобщо „Транстриумф“ се продава и дали цената му е приемлива за общината. Въпросът предизвика доста бурен дебат в комисията „Собственост и стопанство“, като част от съветниците изразиха логично недоумение как така ЕС настоява една фирма, пък била тя и общинска, да стане монополист в превоза на пътници в града ни, за да отпусне пари за модернизацията. Лидерът на БСП - Варна, Борислав Гуцанов заяви, че трябва да стане ясно дали пък собственикът на „Транстриумф“ Антраник Шакариян сам не иска да продаде фирмата и да използва ситуацията за това. Той поиска да се уточни също дали трябва да се купи частният превозвач, или е достатъчно той да отстъпи на общинското дружество обслужването на линиите си. „Ако купим сега „Транстриумф“, значи ли това, че евентуално ще трябва да купим и останалите частни превозвачи - като „Коско“ или маршрутките на Марио Шиваров, които също имат претенции да са част от градския транспорт?“, попита риторично Гуцанов. Споровете със сигурност ще продължат на сесията следващата сряда, когато трябва да бъде взето окончателното решение по въпроса.
Коментари (0)Tweet |
|