Профилът на туриста през лятото на 2015 г. остава сходен с този от предходните сезони. Най-активни са семействата с деца, следват компаниите от млади хора и по-възрастните двойки. Интересен таргет са гостите, които организират морската си ваканция около посещение на музикални или други събития. Тенденцията не е нова, но дава все по-сериозно отражение върху пазара – в успешната симбиоза между класическия летен и фестивалния тип туризъм се крие големият потенциал, който експертите виждат.
„В Созопол, например, се провеждат два големи културни фестивала, по време на които туристическият бранш в региона се радва на огромна посещаемост, при това и двете събития не са в най-активния сезон, а по-скоро в периферията на лятото. Сходен е и ефектът при провеждане на мащабни културни мероприятия в близост до града”, обяснява Илиян Маринов от компанията Green Life Resorts . Лесният достъп от София до южните крайбрежни части също са силен катализатор за развитие на своеобразен тип туризъм – краткосрочния. При него хората често използват уикенда, за да съчетаят културно събитие с кратка морска почивка”.
Големите концерти, дори кратките DJ събития привличат туристи, които традиционно и по много причини избират Гърция или Турция. Някои мероприятия са притегателна сила дори за чуждестранни гости.
“Вече имаме почти пълна заетост за седмиците преди и след Spirit of Burgas. Винаги сме напълно заети в седмиците на Аполония. Виждаме, че фестивалният туризъм би могъл да се превърне в ключово предимство на българските курорти пред гръцките, където културните мероприятия не са силно застъпени. В същото време, посочват от Green Life Resorts, е важно правилно да се определят целевите групи на този потенциален пазар, за да се използва пълният му капацитет.
Tweet |
|