Влакът на румънското кралско семейство отвори врати за посетители от България и Румъния. Луксозната композиция измина маршрута от Букурещ до Гюргево и Русе, където я очакваха десетки любопитни зрители.
Кралският влак пристигна на гарата в Гюргево малко преди 14 часа, където звучеше духова музика и танцуваха мажоретки. В рамките на час и половина всеки желаещ имаше възможност да се качи във вагоните и да разгледа отблизо интериора на луксозната композиция. За по-автентична атмосфера имаше момичета, облечени в рокли от началото на 20 век, и дори каляска с два красиви коня, където всеки можеше да се снима за спомен.
Самият влак е изработен през 1928 г. в Милано, а за обзавеждането му са поръчани мебели от цяла Европа. Столовете и канапетата са тапицирани с телешка кожа от Кордоба, а огледалата и лампите са от миланско стъкло и чешки кристал. Някои от вагоните са се ползвали за почивка на пасажерите, отделно е имало и голяма трапезария. В този влак е бил последният обяд на крал Михай, преди да напусне страната, а по-късно в него са се возили Никита Хрушчов, американският президент Джералд Форд, комунистическите лидери Леонид Брежнев и Тодор Живков.
С кралския влак пътува и българска делегация от Министерството на транспорта, водена от зам.-министъра на транспорта Антон Гинев. В Гюргево той се срещна с държавния секретар на Министерството на транспорта на Румъния Юлиан Матаке, с когото заедно преминаха разстоянието през Дунав мост до Русе.
Ръководителите участваха в церемония по отбелязването на 75-тата годишнина на Железопътния музей на Румъния, която се проведе на жп гарата в гр. Гюргево, Румъния.
По време на събитието заместник-министър Гинев заяви, че на този ден се отбелязват и 70 години от изграждането на жп линията, която свързва Букурещ с Гюргево. Десет години по-късно е построен и Дунав мост. „Още тогава политиците в България и Румъния са осъзнали, че транспорта е в основата на развитието на социалните и икономическите връзки“, каза той. По думите му, в резултат от добрата съвместна работа между двете държави, от близо месец редовен пътнически влак свързва България с Румъния. „Само преди няколко дни по моста „Нова Европа“ премина и първият товарен влак. Отварянето на железопътния трафик по това направление е още една успешна стъпка към модернизирането и развитието на железопътния транспорт и в двете държави“, допълни Антон Гинев.
Държавният секретар на Министерството на транспорта на Румъния Юлиан Матаке, който ръководи румънската делегация, отбеляза, че отношенията между двете страни имат положителна градация, доказателство за която са и постигнатите резултати.
По случай 75-годишнината от Железопътния музей на Румъния, Антон Гинев подари на Юлиан Матаке скрепителни елементи, използвани при строежа на Дунав мост. На жп гарата в Гюргево бе представена фото-изложба, организирана от железопътния музей и презентация на тема: „70 години от изграждането на жп линията Букурещ – Гюргево“. След церемонията официалните делегации на двете страни преминаха по Дунав мост с румънския царски влак.
На гарата в Русе заместник-министър Антон Гинев заяви, че Музеят на транспорта е създаден по повод 100-годишнината от пускане в експлоатация на първата жп линия по българските земи свързваща дунавския град с Варна. Той допълни, че музеят се помещава в сградата на първата железопътна гара в България, която е обявена за паметник на културата. По думите му в него могат да бъдат видени оригинални експонати, свързани с историята на Българските железници, между които са най-стария запазен у нас парен локомотив, произведен през 1848 г. в Манчестър, Англия, както и вагон-салон № 1 „Султание”, произведен през 1866 г. в Брюксел. Заместник-министърът изтъкна и значението на железопътната гара в града, която е построена през 1955 година и е един от символите на крайдунавското пристанище.
Източник: БГНЕС, МТИТС, снимка: МТИТС
Коментари (0)Tweet |
|