Летище София вече има по-висока категория на Системата за инструментално кацане. Това стана след въвеждането от Държавно предприятие „Ръководство на въздушно движение“ и „Летище София“ ЕАД, на процедури, позволяващи на авиационните оператори да осъществяват подход и кацане на въздухоплавателни средства в условия на минимална видимост от 75 метра по категория III B. Новите правила влизат в сила от 02:00 часа на 14 ноември 2013 г. (четвъртък).
Процедурите ще намалят броя на самолетите, които при лошо време се пренасочват за кацане и излитане от запасни летища. Това ще спести неудобствата на пътниците и авиокомпаниите, като няма да доведе до увеличаване на таксите за обслужване и цените на билетите.
За да повиши категорията си, летище София подмени стоманената ограда в чувствителната зона с радиопрозрачна от фибро-армиран полимер. Тя позволява да се каца в много гъста мъгла и пречи на външно въздействие да изкривява лъча от антената, която насочва приземяването.
Категория ІІІ е разделена на три типа – А, B и C. Категория III B осигурява необходимата обезпеченост за приземяване при видимост 75 метра. Досегашната категория III A позволяваше на пилотите да кацат при влошена метеорологична обстановка с видимост 200 метра. Последна категория е III С, позволяваща кацане при нулева видимост.
[advertise]Малко летища в света оперират в условия на ниска видимост при категория категория III B. За да се извърши приземяване по указанията на Системата за инструментално кацане категория III В, е необходимо и самолетът да е специално оборудван, както и екипажът да има необходимата квалификация. Въпреки това пилотът и авиокомпанията в определена ситуация могат да вземат решение за отмяна на кацането, защото те преценяват степента на сигурност.
Коментари (0)
Tweet |
|