RegionBG

bg iconНачало » Новини » България » Лот 2 на АМ "Марица" готов до края на ноември?
Лот 2 на АМ "Марица" готов до края на ноември?
17 Сеп 2014 10:45:13    |    695    |    Коментари: 0
pic

При благоприятни климатични условия е възможно лот 2 на автомагистрала "Марица" да бъде довършен до края на ноември тази година, съобщи БТА. Това каза пред журналисти вицепремиерът и министър на регионалното развитие и на инвестиционното проектиране Екатерина Захариева, след като провериха с председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров строителните дейности на двата лота на автомагистралата. Физическото изпълнение на проекта лот 2 - от Димитровград до Харманли, е около 80 процента. В първите 17 километра, според нас, има какво да се желае и считаме, че трябва да има по-добра организация на работата, отбеляза вицепремиерът. По думите на Захариева вторите 17 километра от този участък са почти завършени и вече се поставят еластични огради. Тя посочи, че остава да се положи само последният износващ слой на асфалта. Според нея е добре това да се изпълни в последния момент заради движението на тежките строителни машини. Строителството на лот 1 - от Оризово до Димитровград, се бави заради продължаващи археологически разкопки по трасето, както и заради незавършени отчуждителни процедури. Изпълнението на този участък от автомагистралата е около 50 процента. Реалистичният срок за завършването му е през пролетта на следващата година, може би - края на май, смята вицепремиерът. Според Екатерина Терзиева двата лота ще бъдат завършени в срок и няма опасност от загуба на европейски средства.

“Няма да правим компромис с качеството на строителство на автомагистралите”, заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и инвестиционното проектиране Екатерина Захариева, цитирана от пресцентъра на МРР. Според Захариева трасето на автомагистралата може да бъде завършено до месец май 2015г. Физическото изпълнение на строителните работи на Лот 1 е около 50%, а на Лот 2 – 80%.
Изоставането на строителството през последните месеци се дължи на комплекс от причини, сред които са и лошите климатични условия това лято, стана ясно по време на проверката.
Археологическите находки, заради които части от трасето на Лот 1 не са освободени за строителство, също бяха посочени като причина за забавянето. Работата по тези участъци ще бъде ускорена и се очаква при добри климатични условия до следващия месец там да бъде положен асфалт.
Все още по трасето на Лот 1 има незавършени отчуждителни процедури, които също забавят строителството. По този повод Екатерина Захариева съобщи, че правителството подготвя проект на изменение на Закона на държавната собственост, според които евентуалните обжалвания на отчуждителните процедури няма да спират строителството. „Това категорично няма да е в ущърб на собствениците на имоти, защото ако им бъдат присъдени по-високи обезщетения те ще си ги получат заедно с лихвите“, поясни Захариева. Такъв проектозакон беше внесен в предишния парламент, но така и не бе разгледан. По думите на министър Захариева, ако в момента този закон беше факт строителството на всякакви инфраструктурни обекти нямаше да бъде толкова забавено.
[advertise]Проектът „Изграждане на АМ „Марица“ лот 1 и лот 2” се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт“ 2007-2013 г. Със средства от оперативната програма се изграждат общо 65,62 км.
Изпълнител на лот 1 - Оризово – Димитровград, от км 5+000 до км 36+400, /общо 31,4 км/ е „КООПЕРАТИВА МУРАТОРИ & ЧЕМЕНТИСТИ - ЧИ. ЕМ. ЧИ. ДИ РАВЕННА“. Стойността на договора за СМР е 159 755 613,60 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „Т7/СНИК“. Техният договор е за 678 600 лв. с ДДС.
Изпълнител на лот 2 - Димитровград – Харманли, от км 36+400 до км 70+620, /общо 34,22 км/ е СДРУЖЕНИЕ „МАРИЦА ХАЙУЕЙ“. Стойността на договора за СМР е 146 564 400,00 лв. с ДДС. Строителният надзор осъществява ДЗЗД „РУТЕКС – ЕТЕ“. Техният договор е за 799 200 лв. с ДДС.
Авторският надзор и на двата участъка е на „Пътпроект” ЕООД.
АМ “Марица” е част от Трансевропейския транспортен коридор №IV и от трансевропейската автомагистрала „Север-Юг”. Тя ще свързва АМ „Тракия” при пътен възел „Оризово“ с Капитан Андреево на българо-турската граница. „Марица” е основен маршрут на движение в посока Пловдив – ГКПП „Капитан Андреево”. По нея ще се осъществява и пътният трафик за Гърция при възел „Ново село“.
 

Коментари (0)
Коментирай
Име:
E-mail:
Текст:
Код за сигурност
Напиши символите в полето:
code
 
Региони в България