87 радиооператорите (радиа и радиомрежи) са излъчили 640.2 хил. часа радиопредавания през миналата година, което е с 5.1% по-малко в сравнение с 2010 г. Данните са на НСИ. От всички предавания в страната през 2011 г. най-голям е делът на музикалните- 38.3%, като в сравнение с предходната година този дял намалява с 1.9 процентни пункта. Новините, бюлетините, коментарите, спортните новини и прогнозата за времето заемат 12.0% от всички предавания, което е с 2.8 хил. часа повече в сравнение с 2010 година. Наблюдава се и увеличение на дела на информационно-тематичните предавания от 10.7% през 2010 г. на 13.6% през 2011 г., или с 3.0 процентни пункта повече. Относителният дял на програмите за изкуство и култура през 2011 г. е 2.9%, или с 2 910 часа по-малко в сравнение с 2010 година. В същото време делът на образователните програми остава постоянен - 1.5% (2010 г. - 9 930, 2011 г. - 9 801 часа). През 2011 г. детските и младежките предавания заемат 1.6% (10 147 часа) от общо излъчените предавания. Съответно делът на 7 забавните предавания е 3.0% (19 506 часа), на информационно-забавните - 6.7% (42 995 часа), а
на излъчените реклами - 4.4% (28 139 часа) от всички предавания.
През 2011 г. в страната действат 101 български регистрирани и лицензирани телевизионни оператори. Телевизиите с наземно разпръскване и тези по кабел и сателит са излъчили програми с обща продължителност 683.1 хил. часа. В сравнение с 2010 г. часовете телевизионни предавания се увеличават с 3.4%. Най-голям е относителният дял на художествените предавания (игрални, телевизионни и видеофилми) - 29.4% (201.1 хил. часа) от всички предавания и в сравнение с предходната година намалява с 4.9 процентни пункта. Делът на музикалните предавания намалява от 19.5% през 2010 г. на 13.8% през 2011 г., или с 5.7 процентни пункта. През 2011 г. делът на забавните предавания (38 017 часа) и на информационните предавания (38 399 часа) е 5.6%, а на информационно-забавните (30 914 часа) - 4.5% от всички предавания. Съответно делът на детските предавания е 2.3% (15 793 часа), на образователните - 1.5% (10 510 часа), а на излъчените реклами - 6.1% (41 374 часа) от всички предавания.
Tweet |
|