RegionBG

bg iconНачало » Европейски фондове » Оперативни програми » Нови добри практики по ОПАК
Нови добри практики по ОПАК
14 Юни 2012 13:15:00    |    1527    |    Коментари: 0
pic

Днес и утре в Правец се провежда Десето заседание на Комитета за наблюдение (КН) на Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК). Висшият съдебен съвет например осъществи пилотен проект за внедряване на оборудване за видео-конферентни връзки за разпити, експертизи, свидетелстване и представяне на веществени доказателства. С финансовата подкрепа на ОПАК бяха инсталирани системи Cisco Telepresence в Софийския градски съд (СГС) и Централния софийски затвор (ЦСЗ), които вече се използват. Успешно са реализирани видео-конферентни връзки между СГС и ЦСЗ в процес за условно предсрочно освобождаване на лишен от свобода, проведено в началото на 2011 г.; както и между Софийския градски съд и Беларус при разпит на свидетел по дело за убийство (делото „Соло"), проведено в началото на 2011 г., осъществени при изключителен медиен интерес. По друг проект по ОПАК Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР) внедри автоматизирана информационна система за мониторинг и управление на състоянието на енергийната ефективност в България. Създадената по проекта информационна система включва дискусионни форуми за осъществяване на обратна връзка с гражданите и обсъждане на важни въпроси. Занапред ще се създават и електронни информационни бюлетини по различни теми - сертифициране на сгради за енергийна ефективност, енергийно обследване на обекти и др. В община Смолян 15 административни услуги вече ще бъдат извършвани по електронен път. По проект, финансиран от ОПАК, кметствата на територията на община Смолян са свързани в Единната информационна система и са оборудвани с компютри и принтери.
[advertise]На форума ще бъде обсъден напредъкът по изпълнението на ОПАК за периода януари - юни 2012 г. Ръководителят на Управляващия орган Моника Димитрова ще представи промените в Индикативната годишна работна програма до края на годината. Ще се разгледа възможността през месец септември да бъдат отворени две процедури на конкурентен подбор по подприоритет 2.2 „Компетентна и ефективна държавна администрация", една за централните и областните администрации и втора - за общинските администрации.
В заседанието ще вземат участие представители на Европейската комисия - Филип Хат началник на отдел „Румъния, България, Малта" в Главна дирекция „Трудова заетост, социални въпроси и приобщаване" на ЕК, както и Кирил Киряков от същата дирекция. За втория ден от заседанието са предвидени презентации от заместник-министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Валери Борисов - секретар на Съвета за електронно управление, и от Лилия Улева - секретар на Съвета за административна реформа към Министерския съвет.
 

Коментари (0)
Коментирай
Име:
E-mail:
Текст:
Код за сигурност
Напиши символите в полето:
code
 
Региони в България