RegionBG

bg iconНачало » Европейски фондове » Пътища » Обходът на Враца готов през юни
Обходът на Враца готов през юни
10 Апр 2014 09:45:00    |    1486    |    Коментари: 0
pic

Програмата на изпълнителя предвижда в началото на месец юни да бъде завършено строителството на обходния път на град Враца. Това каза заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров по време на инспекция на обекта, съобщи пресцентърът на МТИТС.

„Изпълнението на проекта е близо 54%, като предстои започването на асфалтовите работи“, каза Петър Киров. По думите му разчетите показват, че трябва да бъде свършена още много работа, но изпълнителят трябва да положи всички усилия за завършването на обекта в срок, до 31 май 2014 г.

Стойността на проекта е над 17 млн. лв. и включва новостроящото се трасе от близо 7 км като в обхвата му са включени три кръстовища, пътен възел, подлез, както и изграждането на железопътен прелез при пресичането с жп линия Видин – София. Обектът цели да допринесе за изваждане на пътния трафик от града, който нарасна след откриването на моста „Нова Европа“ при Видин – Калафат.

Извършва се препроектиране на железопътната връзка между Видин и София с цел намаляване на средствата, необходими за нейното изграждане. За железопътната връзка между Видин и София са осигурени средства от новия финансов инструмент - механизъм за свързаност на Европа, чрез който ще се финансира рехабилитацията между Видин и Медковец. За останалата част от трасето, експертите от "Железопътна инфраструктура" в момента извършват препроектиране. Старият проект предвижда скорости от 160 – 200 км/ч за пътническите влакове. Предвижда едно твърде скъпо трасе като цяло, за което финансов ресурс към момента не е наличен, обясни зам.-министърът.

Първият етап на обходния път на град Враца е завършен през 1986 г. – 1987 г. и е с дължина 8 км. Чрез Оперативна програма „Транспорт“ проектът получи финансиране и през месец юни 2013 г. започна изграждането на втория етап, който е с дължина 6,82 км.

„В някои от случаите, имаше не добро качество на проекта в някои участъци, необходимост от препроектиране. Това, което го имахме като проблем, беше недобра геология като места, един малък проблем с отчуждителни процедури, който вече е решен”, посочи Киров, цитиран от Агенция „Фокус”.

Пътят Ботевград – Мездра е един проект, с много голяма готовност за договаряне. Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) предстои да изпрати за предварителен контрол проектната документация, като при наличие на достатъчен финансов ресурс, изграждането на този път ще бъде финансирано по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014 – 2020 г. Индикативната стойност е 147 млн. евро, която е посочена от АПИ.

 

Коментари (0)
Коментирай
Име:
E-mail:
Текст:
Код за сигурност
Напиши символите в полето:
code
 
Региони в България