Пловдив има нова входно-изходна артерия, след като бе пуснато движението по транспортния възел „Скобелева майка“. За 12 месеца вместо за предвидените 18, фирма „Пътища Пловдив“ успя да изгради съоръжението. То е част от мащабен проект за построяване на Южен обходен път на Пловдив и улеснява трафика към Хасково и ГКПП Капитан Андреево на границата с Турция.
Изпълнихме обещанието си да съкратим срока с 6 месеца, заяви изпълнителният директор на „Пътища Пловдив“ инж. Ангел Коджаманов при откриването на огромния надлез. Първата копка бе направена на 31 октомври 2010 г. „Радвам се много, стана прекрасен пътен възел”, подчерта премиерът Борисов, който бе сред официалните гости на тържеството сега. Той припомни, че „Пътища Пловдив“ в момента е подизпълнител на един от лотовете на автомагистрала „Марица“, и призова екипите да отидат там веднага след празненството.
Това е наистина прекрасно съоръжение, което има аналог само в Стара Загора и в София, заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Новият пътен възел коренно променя облика на входа на Пловдив, подобрява транспортните комуникации и безопасността на движението в района, каза Лазар Лазаров, председател на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“, която е възложител на строежа. Неговата стойност е 8.7 млн. лева, а още 3.2 милиона са дадени за изграждане на пътните връзки, осигуряващи достъп до Асеновград, автомагистрала „Тракия“ и Свиленград. Финансирането бе осигурено от държавния бюджет.
С пътен възел „Скобелев майка“ завърши предпоследният етап от построяването на околовръстното трасе на Пловдив. През следващата година ще започне работа по последната част – шосето до Асеновград, поясни министър Павлова.
За една година фирмата изпълнител на мащабния проект разруши стария мост, построи нов жп надлез с дължина 138 метра и две пътни платна с обща ширина 26 метра. Както на останалите обекти, изградени от фирма „Пътища Пловдив“ /собственост на Георги Гергов/, и на този настилката е от пет пласта. Най-отгоре са положени 3 000 кв. метра сплит мастик асфалт, който предпазва от износване. Под него стоят над 20 000 кв. метра асфалтобетон и повече от 10 тона други настилки. На съоръжението са монтирани 3 километра стоманена предпазна ограда, 2 700 метра бетонови бордюри, 85 пътни знака и табели.
През 2009-2010 г. „Пътища Пловдив“ направи реконструкция на отсечката Карлово-автомагистрала „Тракия“. Тя е работила и по няколко лота на аутобана, както и по други важни инфраструктурни проекти в Пловдивска област.
Tweet |
|