Своеобразно допитване как един кмет може да помага на бизнеса прави в. „Марица” сред популярни пловдивски бизнесмени. Първоначалното общо настроение е колебание дали въобще е по силите на един администратор на Пловдив да подобри бизнес средата при всеобщата стагнация. Все пак те посочват редица “инструменти от работилницата на кмета”, които могат да се използват от местната власт. Васил Караилански- “Микрон”, Димитър Язов- фирма “Язов” и Атанас Рогачев- “Атаро клима” обобщават 11 задачи:
- Да състави дългосрочна програма за развитието на Пловдив, Общинският съвет да я обсъди и одобри, изпълнителната власт стриктно да я приложи
- Да формира силен екип за максимално усвояване финансовия капацитет на европейските програми
- Да осигури пълна прозрачност на обществените поръчки
- Да отвори тепетата и река Марица чрез концесии и публично-частни партньорства
- Да подобри транспортния трафик
- Да намали бюрократичните изисквания и срокове
- Да осигури преференции за пловдивските фирми при търгове и при откриване на нови работни места
- При делови посещения в други държави да води със себе си пловдивски работодатели, за които да програмата да осигурява работни срещи с чуждия бизнес
- Да онагледява чрез публикуване на схеми в местните медии инфраструктурните ремонти в града, в които да се посочват координати на обекта, изпълнител, срокове за приключване, стойност
- Да рекламира Пловдив при всяка възможност (и невъзможност) като най-стария жив град в Европа
- Да не пречи на бизнеса да се развива.
Tweet |
|