Електрическите автомобили имат “зелен” имидж сред германските шофьори, но не предизвикват никакви емоции. Това е основния проблем пред тези автомобили, идентифициран от редовното глобално проучване на водещия доставчик на технологии и гуми за автомобилната индустрия Continental 2015 Continental Mobility Study.
Проучването на Continental, пълните данни от което ще бъдат обявени на 29 януари, е представително за САЩ и Германия с допълнително изследване във Франция, Япония и Китай сред експерти от научните среди и автомобилната индустрия.
2015 Continental Mobility Study ясно показва, че мнозинството възприемат електрическите автомобили като щадящи околната среда (72%) и практични (67%), но представата според имиджови характеристики, които играят важна роля при взимането на решение за покупка като удоволствие от шофирането (26%), атрактивен дизайн (26%) и спортен дух (23%) са ниски. В допълнение към по-високата цена от конвенционалните автомобили, този неблагоприятен имидж допринася за ниските очаквания на шофьорите за скорошно използване на такъв автомобил.
В сравнение с проучването през 2011 г., значително по-малък брой шофьори във всички възрастови групи очакват да използват напълно електрически автомобил в средносрочен план – следващите четири до десет години. Процента на очакващите да използват електрически автомобил спада от 47 на 34 процента във възрастовата група от 16 до 30 години и от 46 на 35 процента във възрастовата група от 31 до 59 години. Неохотното отношение сред шофьорите над 60 годишна възраст, които харесват автомобили и имат висока покупателна способност се задържа на 40%. В същото време, има силно нарастване от нула до 20% през последните три години в броя на младите шофьори, които биха заменили автомобила си с електрически само ако няма автомобили с двигатели с вътрешно горене.
“След няколко години на бум, чистите електрически автомобили срещат репутационен проблем”, коментира резултатите от проучването Хосе Авила, член изълнителния съвет на Continental и директор на подразделението за задвижващи системи. Въпреки това той вижда изход в хибридизацията – комбинацията от модерни двигатели с вътрешно горене и електрически мотори. “Повишаващата се хибридизация, включително и чрез 48 волтовите технологии, ще очертае пътя пред електрическата мобилност. Тази технология позволява разумно съотношение между разходи и ползи и дава на водачите възможност за първи допир с електрическата мобилност.”
Tweet |
|