Пътят Видин-Ботевград ще бъде завършен до декември 2021 година, а най-тежките участъци ще са готови до края на 2020 година. Тези срокове бяха записани в решение на оперативно заседание на Министерския съвет, което е продължение на управленската програма за мандата 2017-2021, съобщи пресслужбата на кабинета.
На правителственото заседание присъстваха областните управители на Видин Албена Георгиева, на Враца Малина Николова и на Монтана Росен Белчев, както и представители на протестиращите граждани от Видин.
За реализацията на проекта е съставен конкретен времеви график с ясни и последователни стъпки, които да се изпълняват, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той посочи, че с изграждането на модерна пътна инфраструктура по направлението Видин - София ще се осигури още скоростно и комфортно придвижване на трафика от Дунав мост 2 към вътрешността на страната и към Егейско море по направлението на европейски транспортен коридор № 4.
За изграждането на пътя Видин - Ботевград е предвидена реализация на 6 участъка:
Етап 1 „Видин - Димово" - с дължина 35,7 км.
Етап 2 „Димово - Бела - Ружинци" - с дължина 22,3 км.
Етап 3 „Ружинци - Монтана" - с дължина 40,3 км.
Етап 4 „Монтана - Враца" - с дължина 28,7 км.
Етап 5 „Враца - Мездра" - с дължина 9 км - рехабилитация.
Етап 6 „Мездра - Ботевград" - с дължина 33 км.
Изграждането им ще бъде разделено на няколко проекта, при подготовката на които се спазват всички законови и подзаконови нормативни актове и регламентираните процедури. До 10 дни ще обявим обществените поръчки за най-тежките участъци. Тях ще завършим до края на 2020 г., информира министър Нанков. Той съобщи, че общата стойност на проекта е 1,6 млрд. лв., които ще бъдат осигурени от бъдещи постъпления от тол такси и електронни винетки.
Николай Нанков съобщи още, че е планирано проектното трасе на скоростния път да бъде разположено извън населените места по направлението и ще изведе транспортното движение от моста над р. Дунав при гр. Видин към гр. София. Част от трасето до Монтана е планирано да бъде с габарити на магистрала - с по две платна за движение и аварийна лента. В тежкия участък от Мездра до Ботевград ще бъде изграден скоростен път с по две ленти за движение във всяка посока, посочи регионалният министър.
Министерският съвет прие и решение за подкрепа реализацията на проект за тунел под прохода „Петрохан", който ще бъде подготвен за концесия. Предвижда се още през месец май тази година Агенция „Пътна инфраструктура" да проведе процедура за избор на изпълнител на прединвестиционно проучване за тунелно преминаване през прохода. „За Петрохан сме се разбрали - държавата го подготвя за концесия. Ще предлагаме проекта на инвеститори, които идват в България", каза министър-председателят Бойко Борисов. Той посочи, че в момента средства от бюджета не могат да бъдат обещани, но може да се подготвят всички процедури, да е готов за концесиониране и да се направи опит за публично-частно партньорство.
„Коридор № 4 е изключително важен, защото прави смисъл и на магистрала „Струма", връзвайки топлото море, осигурява връзка от Солун през София, Видин, към Братислава и Будапеща", добави премиерът. И отбеляза, че от забавянето на въвеждането на тол система заради обжалвания дневните загуби са от 1,5 млн.лв. „Сметнете по 1,5 млн. лв. на ден ако даваме един ден на Видин, един ден на Монтана и един ден на Враца", добави премиерът. Вицепремиерът Валери Симеонов, както и министър Нанков отбелязаха, че двата проекта са заложени в програмата на коалиционното правителство и ще бъдат изпълнени в сроковете.
Росица Кирова, представител на протестиращите от Видин, благодари на премиера за това, че е направил необходимото двете решения да станат факт. Тя заяви, че изричното решение на Министерския съвет означава, че правителството има волята да изгради пътя при спазване на сроковете и заложените етапи и параметри. Това ще даде възможност за развитие на регионите и за безопасно и сигурно пътуване за всички, които живеят в този край на България, допълни г-жа Кирова.
Областният управител на Враца Малина Николова също благодари за приетите решения.
Коментари (0)Tweet |
|