Необходимо е създаването на Консултативен съвет към министъра на икономиката или към министър-председателя за развитие на икономическите отношения с Китай. За това настоя Виктор Азманов, председател на Българо-китайската търговско-промишлена камара, на кръгла маса в парламента на тема: „Възможности за инвестиции от Китай в българския бизнес и икономика”. По думите на Азманов този консултативен съвет трябва да е съставен на експертна основа. „Китайските инвеститори няма да дойдат сами, ако някой не им протегне ръка. Този консултативен съвет трябва спешно да изработи стратегия за работа с Китай. Ние трябва да сме активната страна. Страна от региона като Румъния и Унгария са много по-напред в отношенията си с Китай. Ние трябва да си поставим за цел да се изравним с тях по китайски инвестиции”, подчерта Азманов, цитиран от "Фокус".
„По-подходящ момент от днес и сега за работа с Китай няма. Миналата година Китай обяви, че Централна и Източна Европа става приоритетен район за китайски инвестиции. Китай заяви, че няма да закупува дългови книжа, а ще инвестира в реална икономика. Бяха направени много постъпки от страна на Българо-китайската търговско-промишлена камара, за да може тези стъпки да могат пряко да стигнат до българския бизнес”, заяви Азманов. Той обясни, че в България почти нищо не се знае за стратегията на Китай за инвестиции. Друг проблем, според него е ниския бюджет на българския посланик в Китай, който за една година има 2000 евро за представителни разходи. По какъв начин той ще може да се среща с китайските предприемачи за инвестиции, попита Азманов.
Стратегия на Китай е да купува западни брандове, които да ги мести в Централна и Източна Европа. А нашата цел е тези брандове да се преместят в България, заяви Азманов.
„Едно от водещите условия за инвестиции в Китай в обществените поръчки е социалния ефект – колко работници ще бъдат наети. И в България може да се помисли това да е водещо при обществените поръчки”, посочи той.
От Българо-китайската търговско-промишлена камара настояха и за създаване на пряка самолетна линия от България до Китай, което да улесни бизнеса. „Имаме запитване от няколко китайски авиопревозвача. Но е нужно да се види волята на държавата”, каза Азманов.
Коментари (0)
Tweet |
|