Белослава Петрова
Голяма част от представителите на нежния пол характеризират летните месеци юни, юли и август, като месеци за изгоден шопинг. Причината за това масово явление са огромните намаления на дрехи, обувки и дори козметика от висок клас. Когато става дума за шопинг, моловете са най – предпочитани, защото събират на едно място разнообразни магазини като ZARA, H&M, Beauty/zone, Benetton, Sisley и д.р. Освен това в сайта на всеки един мол може да се намери актуална информация за текущите намаления на магазините в него. Западноевропейският модел на пазаруване главно или само по време на намаление, все повече навлиза и у нас. Основната причина за това е икономическото положение в страната, както и желанието да получиш много и качествени неща на изгодна цена, понякога дори заради самото робуване на марката.
Една средностатистическа българка не може да си позволи да даде 120 лв. за чанта, но когато настъпи въпросното намаление и чантата вече струва 60 лв. нещата се променят и затова повечето хора изчакват съвсем закономерно именно 50% намаления.
Намаленията обикновено се състоят от 3 етапа: 25%; 50%; 70-80%. Всичко започва с т.нар. „зарибяване” на клиента – първоначалният трик е да видиш намалението, което влизайки в магазина разбираш, че е с не повече от 10-15 лв. от реалната цена на продукта, но виждайки тълпата във въпросния магазин решаваш, че това което толкова ти харесва може и да свърши и го купуваш.
Следва намалението с 50% за по-търпеливите дами. Наистина да си вземеш нещо на половин цена си е добра сделка, особено когато първоначалната цена е била непосилна за теб.
Последният етап е т.нар „изчистване на стоката” с цел лансиране на новата колекция. Намалените с 70-80% продукти обикновено са последните останали от първоначалната „шопинг истерия” и често са с липсващи размери или зацапвания и дефекти от пробване.
Намаленията са почти на всичко – дрехи, чанти, обувки, козметика, бижута. Изключение правят много високият клас марки като Swarovski; Pandora; Altinbas; Massimo dutti и т.н., които правят намаления само по големите празници.
В момента намаленията са към своя край и съответно в последния си етап – 70-80%, което е апел към всички дами / и не само/, желаещи да се възползват от последната възможност за изгодно пазаруване през лятото. Следващите големи намаления се очакват около Коледа, края на януари, началото на февруари.
Най – големите намаления сега са в магазините:
Tweet |
|