Голяма част от спрените на 12 януари 38 влака ще бъдат пуснати отново в движение, потвърди пресслужбата на БДЖ ЕАД. Графикът за движение на влаковете за 2014/2015 г. ще бъде ревизиран, като ще бъдат взети под внимание обоснованите искания на областните и общински управи в различни региони на страната.
За част от спрените влакове няма да има техническа възможност за възстановяване, поради проблеми със състоянието на тяговия подвижен състав /локомотиви и мотрисни влакове/ и с
цел гарантиране на безопасността на осигуряваната транспортна услуга. Процесът по възстановяването на спрените от движение влакове изисква определено технологично време, и това ще бъде факт не по-рано от 1 февруари 2015 г., съобщава превозвача.
На среща министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и министъра на финансите Владислав Горанов се договориха да няма спиране на пътнически влакове от 1 февруари. Министър Горанов се ангажира да бъдат преведени 40 млн. лв. към субсидията на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, необходими за изпълнение на пътническата услуга.
Защо тези 40 млн. лв. бяха толкова важни, пред какви проблеми е изправен министър Московски и какъв спор проведе със заместник-министърът на финансите Кирил Ананиев, вижте в стенограмата на правителственото заседание от миналата седмица.
Коментари (0)БОЙКО БОРИСОВ: В този ред на мисли, Московски, какво става с БДЖ? Слушах от сутринта бившия транспортен министър, който каза, че купили…
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Днес мисля да го поканя, след като гарантира, че може да влезе в 140 милиона, да го поканя за управител на „Пътнически превози“ и ако успее, ще си скъсам дипломата и ще си подам оставка.
БОЙКО БОРИСОВ: То най-интересното беше, че каза, че ни купили хубавите влакове, а всъщност те са ги взели без да ги платят и тези 40 милиона, които ги прехвърляме в трансфера, са да плащаме „Сименс”-ите.
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: За да се влезе в тези 140 милиона… Миналата година дружеството е на 15 милиона оперативна загуба, може и повече да стане, защото още не са готови пълните разчети, и 25 милиона неремонтиран подвижен състав, за което в момента аз имам предписание цялата серия 32 локомотива да ги спра от движение, защото вече са опасни, хора могат да загинат. Това ще го направя. Там са им 40-те милиона, които твърдят, че са ги спестили: в оперативна загуба 15 милиона на дружеството към днешна дата и 25 милиона неизвършени ремонти. Така че, ако това е влизане в рамките на 140 милиона, мога и аз да го направя – догодина ще е 30 милиона оперативната загуба и 50 милиона неремонтиран подвижен състав, което са глупости общо взето.
Мутафчиев да заповяда, днес ще му разпиша заповед за управител, да управлява „Пътнически превози“, да се вмести в този бюджет и щом успее, да му е честито.
БОЙКО БОРИСОВ: Аз не знам какъв инженер е, но каза, че са купили влакове. А тези 40 милиона, за които всъщност се спори и вчера разпоредих финансите да им ги разрешат…
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Тези 40 милиона, между другото, са едни хипотетични пари, които не съществуват към днешна дата, дори да са разписани в бюджета, защото те са държавна помощ и докато Брюксел не разреши нотификация, ги няма. Ако ги има, дайте ми ги днес. Преведете ми днес държавната помощ 40 милиона. Аз твърдя, че ги няма.
КИРИЛ АНАНИЕВ: Господин министър, не трябва да има нотификация. Ние сме записали в Закона за бюджета „становище на Европейската комисия”. Това е една много по-лека форма.
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Дайте ми ги в субсидията. Така както сте ги записали, не може да ми ги дадете.
КИРИЛ АНАНИЕВ: Това е процедура, която трябва да я приключим с Европейската комисия и след като получим от нея…
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Приключете я.
КИРИЛ АНАНИЕВ: Ще я приключим.
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Кога?
КИРИЛ АНАНИЕВ: В близко време.
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Колко близко?
КИРИЛ АНАНИЕВ: Има си определени такива взаимоотношения…
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Дайте срокове. Аз утре трябва да спра още 90 влака. Кажете ми кога ще приключите нотификацията, за да ги взема?
КИРИЛ АНАНИЕВ: Вие знаете как се работи с Европейската комисия и не може да им налагаш срокове на тях.
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: А вие знаете ли как се работи с железничарите?
КИРИЛ АНАНИЕВ: Знаем много добре.
БОЙКО БОРИСОВ: Никак не е просто. Това, което вчера съм разпоредил – срещнете се със синдикатите, срещнете се с железничарите. Действително има влакове, които возят по пет-шест човека, а сто тона ги разкарват напред-назад. Алтернативен транспорт, ако има, ще е по-евтино или съответно има места, където трябва да се разредят. Линия по линия гледайте, защото много е лесно така да се изказваш, да кажеш „свикнали сме да има влакове“. Между другото, аз и за Банкя като го гледам, вътре има не повече от 10-15 души и пътуват непрекъснато.
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: Това да обясня – никъде няма направления, дестинации, където да липсва железопътен транспорт. Има разреждане, има намаляване на броя на движещите се влакове, но никъде няма изключване, въобще да няма влакове. Сега, ОК, вероятно ще има неудобство в някакъв момент, тъй като има прекачване, има довеждащ транспорт до по-големите гари. Съжалявам, просто аз се вмествам като ръководител и мениджър в тези 140 милиона. Това мога да направя.
БОЙКО БОРИСОВ: Обяснявайте го по-надлежно и не им давайте да говорят глупости, нали, че купили влакове, защото 300 милиона ни висят да се плащат, не са платени от 2006 г. През 2006 г. са ги „купили“, в смисъл, взели ги и до момента не се плащат. А можеш ли да купиш нещо и да не си го платиш, да чакаш. Все едно днес да ги купим и да чакаме някой ден друг да ни ги плати.
ИВАЙЛО МОСКОВСКИ: То няма покупка, има доставка.
БОЙКО БОРИСОВ: Всъщност са направили неплатена доставка, която, сега като тръгнем да изплащаме, веднага пада, те трябва отнякъде да се вземат. А тези влакове вече са на по няколко милиона километра. А 2006 г. говореха за излишъци, ако си спомняте, излишъци милиарди, по три-четири милиарда накрая излишъци. Като има излишъци, защо не си ги платите?!
...
Митов!
ДАНИЕЛ МИТОВ: Господин премиер, извинявам се, че ще взема думата по последната точка. На фона на тези огромни проблеми ние имахме едно много скромно предложение към Министерството на финансите по отношение на вътрешно преразпределение на разходите, като искахме разходите за наемане на местни лица в дипломатическите ни служби по чл. 80 от Закона за дипломатическата служба да се отнасят към разходите за издръжка. Това е чисто вътрешно преразпределение, което ще ни даде малко повече гъвкавост по отношение на бюджета и по отношение на заплатите дори в самото министерство, централното управление, защото те са срамно ниски.
БОЙКО БОРИСОВ: Ананиев казва „Не може“.
ДАНИЕЛ МИТОВ: С Владислав Горанов говорихме, имаше някакво вербално съгласие, сега не мога да разбера.
БОЙКО БОРИСОВ: Вербално е едно, но реално не може.
Приемаме точка 30 във вида, в който е внесена.
КИРИЛ АНАНИЕВ: Само с добавката за транспорта.
БОЙКО БОРИСОВ: Значи с двете добавки – на предложението на господин Калфин да работят докато имат, и на Московски, приемаме точка 30.
Tweet |
|