Как се отразява политическата криза върху гледаемостта на сутришни блокове на водещите телевизионни канали? През последните месеци натискът върху електронните медии от страна на управляващите се засилва, признават неофициално от телевизиите.
Първият сигнал за това бе дългата ваканция, която бе дадена през напрегнатите летни месеци на сутришния блок на bTv "Тази сутрин". Твърдеше се, че телевизията е заплашена, че ще бъдат спрени ведомствени реклами по Оперативни програми, заради драматично интервю с премиера Орешарски, когато той не отговори кой е предложил за шеф на ДАНС Делян Пеевски. Малко преди новия старт на сезона водещите на предаването Ани Цолова и Виктор Николаев преминаха на работа в конкурентната Нова телевизия.
От известно време медийни експерти твърдят, че подобен натиск е упражнен и върху БНТ, която отразяваше изцяло протестите по един обективен и независим начин. През последните две седмици БНТ по старата конформистка традиция се фокусира главно върху международни теми. Неофицилното обяснение е, че ДПС е заплашила БНТ, че ще бъде намален бюджета на медията поне с 5 млн.лв. през следващата година, ако не отразява "провилно" случващото се в страната.
Ето какво показват данните*:
1-24 ноември 2013 година
Бележка: 1% зрителска аудитория се равнява на около 30-32 хиляди зрители дневно.
Така през 2010 година „Тази сутрин” на bTV постига 5.8% /през седмицата/ или 183 хиляди зрители на ден, „Денят започва” на БНТ е с 1.2% или 38 хиляди, а „Здравей, България” е с 1.6% и 49 хиляди зрители.
*Данните от таблизата са на ГАРБ Аудиенс Рисърч България.
Tweet |
|