Данаил Алеков
През 2011година започна подготовката на т. нар. „трета вълна” търговски центрове. Сред тях попадат моловете Sofia Ring Mall, Paradise Centre и Bulgaria Mall.
В момента свободните площи в търговските центрове в София са около 6%, но със завършването на моловете от „третата вълна”, площите ще се увеличат със 180 000 кв. м. В някои търговски центрове като The Mall и „Сердика Център” пък свободните площи са между 2% и 3%.
Проектите от „третата вълна” обаче ще се открояват ясно пред конкурентите си – според Иглика Йорданова, мениджър „Търговски площи” в „Колиърс Интернешънъл”, новите молове притежават ясен фокус как да откроят своите конкурентни предимства, като се променят осезаемо традиционните представи за търговски център.
Основното предизвикателство пред тях ще бъде формирането на устойчив търговски микс и превръщането им в предпочитана дестинация както за крайните клиенти, така и за самите търговци.
Каква е различното в новата вълна молове? Пример за това е най-големият търговски център в София и в България – Paradise Center, който се очаква да отвори врати в края на 2012 г., ще съчетава традиционното място за пазаруване с възможности за много нови развлечения и прекарване на свободното време. Това заяви при представянето на проекта Сергей Койнов, изпълнителен директор на Forton International – компанията, която ще управлява новия търговски център и ще отдава под наем площите в него. „Идеята за позиционирането на проекта като „lifestyle mall” е резултат от задълбочени проучвания на пазара и цели не само да събере в едно най-добрите работещи решения, но и да предложи на потребителите нов и уникален микс от възможности”.
Т.нар. "лайфстайл молове" най-често се намират в близост до богатите жилищни квартали на градовете, и освен търговските площи, осигуряват на посетителите си разнообразни забавления - както традиционните ресторанти, кафета и кино, така и зали за боулинг, ледени пързалки и др. Тези търговски центрове се възприемат едновременно и като места за разнообразни развлечения и възможности за прекарване на свободното време. Характерният за тях дизайн създава удобна и уютна атмосфера за посетителите.
Paradise Center се отличава на пазара с внушителния си размер от 80 000 кв. м отдаваема площ. Центърът се изгражда в близост до три основни пътни артерии в София – бул. Черни връх, ул. Сребърна и бул. Тодор Каблешков. Фокусът на проекта е върху това да бъде „зелен“ – енергоефективен и в унисон с природата.
Sofia Ring Mall ще е разположен на новоизградения околовръстен път, директно свързан с първия хипермарткет на IKEA в страната чрез пешеходен подход и общ подземен паркинг. Комбинираният паркинг ще разполага с общо 3,500 места, които ще са достъпни за клиентите от стратегически подходи от самото Околовръстно шосе. Отделно от подстъпите за клиенти са предвидени входове за доставки и зареждане. Откриването на проекта се планира за 2013 г. Sofia Ring Mall е сред най-мащабните проекти в България, разположен на приблизително 70,000 кв.м. обща отдаваема площ.
Коментари (0)
Tweet |
|