България и Катар продължават двустранно преговорите по проектната компания за пътя Русе – Свиленград, съобщи днес регионалният министър Лиляна Павлова.
„Причината е, че на този етап турската страна се е оттеглила от процеса. Отказът не е заявен официално, а само в рамките на срещите и работните групи. Те могат да участват в проектната компания и да кандидатстват за концесии, но на този етап се оттеглят, защото не намират достатъчно интерес, за да се включат в този процес”, обясни Павлова, цитирана от агенция Фокус.
„Както имахме ангажимент с определение и с решение на Министерски съвет, екип от българска и от катарска страна работи по изготвянето на меморандум, който предстои да бъде утвърден от двете правителства и официално да бъде подписан. На негова основа ще се формализират по-нататъшните действия. Паралелно с този процес е възложено и предварително инвестиционно проучване за това какви са нуждите. До края на месеца проучването също ще има своите резултати. На тази основа ще бъде създадена малка компания, която да възлага следващите действия. Това, което се бяхме разбрали пред месеците май и юни, е в ход. Надявам се до края на септември да бъде реализирано на документи”, каза Павлова.
EconomyNews.bg припомня, че първата работна среща между представителите на България, Турция и държавата Катар се проведе на 24 май в МРРБ. Тя беше продължение на срещата на високо равнище между министър-председателите на България, Турция и държавата Катар за реализиране на съвместен проект за изграждане на скоростен път Русе – Свиленград на принципа на публично-частното партньорство.
През месец юни се създаде компания, която да започне подготовката, предпроектните проучвания, финансово-икономическия анализ за проектирането, изграждането и експлоатирането на бъдещия скоростен път Русе – Свиленград. На среща беше препотвърдена официалната позиция, съгласувана с правителствата на Катар и на Турция. Тогава министър Павлова заяви, че бъдещата проектна компания ще бъде създадена през месец октомври, след като бъде подписан меморандум за разбирателство между правителствата на България, Катар и Турция.
Месец по-късно бяха определени и българските представители в Надзора на компанията, която ще строи пътя Русе-Свиленград. Съветникът на министъра на регионалното развитие Вяра Минчева и членът на Управителния съвет на Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" Пламен Дерменджиев ще участват в експертен надзорен комитет на България, Катар и Турция. Той трябва да разработи тристранен меморандум, статут и правила за работа на бъдеща проектна компания за подготовка на реализацията на пътя Русе-Свиленград.
Отсечката Русе – Свиленград е част от Европейски коридор № 9 между Русе-Велико Търново- Свиленград-Истанбул, през който преминават над 7000 МПС-та на денонощие, половината от които ТИР-ове. Целта с новия проект е да бъде изграден пряк път между Капитан Андреево и Дунав мост, като скоростна отсечка с разрешена скорост до 120 км /ч. Построяването на новия път през Русе-Бяла-Велико Търново -Свиленград ще струва около 1 млрд. лв., като изграждането ще стане чрез публично-частно партньорство, заяви министър Павлова през май. Гарантираната печалба ще бъде над 2,5 млрд. лв. със срок на концесията до 35 години.
Коментари (0)
Tweet |
|