RegionBG

bg iconНачало » Новини » Тема Region.bg » Франчайз за млади предприемачи
Франчайз за млади предприемачи
27 Яну 2012 10:40:00    |    21735    |    Коментари: 0
pic

Данаил Алеков
Над 50% от младежите в България искат да са шефове, но в действителност едва 5% от тях са такива. Предимствата са очевидни - няма ги притесненията от глобата за поредното закъснение или от това, че колежката пак ще „изпее” нещо. Препятствията за средностатистическия младеж също са ясни - нужни са финанси за всяко едно инвеститорско начинание. Възвращаемостта на средствата е другата пречка, която дава неувереност на бъдещите предприемачи, особено щом тепърва предстои налагането на марката. Когато обаче използваш името на вече утвърдена марка е значително по-лесно и именно франчайзинг пазарът е един от най-бързо развиващите се за последните години. В България има над 130 франчайз компании в различни сфери от бизнеса - хазарт, бързо хранене, доставки, бензиностанции, имоти, ИТ технологии и други.
Най-големият франчайз в България
Това е букмейкърската къща „Еврофутбол”, която има над 750 пункта в повече от 230 населени места у нас. Това може да се обясни със свободата, която се дава на букмейкърите при обвързването с компанията. Така например, изисквания като начална франчайз такса, стартов капитал или всякакви други по-големи финансови пречки, не фигурират в условията - единственото по-сериозно изискване е осигуряването на 30 кв. м. помещение. Останалата част е свързана с оборудването - минималните изисквания към букмейкъра са 26 инчов LCD телевизор (цените им започват от 400 лв.), 1 компютър с достъп до интернет и още един монитор. Пунктът трябва да има метална каса, както и метална решетка отвън, а букмейкърът трябва да закупи от „Еврофутбол” информационна табела на стойност 295 лв. и рекламно оборудване (цената му почва от 700 лв.). Сметката показва, че с една скромна първоначална инвестиция от 3 хил. лв. + ежемесечен наем за 30 кв. м. помещение, всеки може да стане букмейкър. Печалбата се формира от направените залози в пункта (6%), продадените вестници и книги на компанията (20%) и от осигурената реклама за вестника (15%). „Хазартът от своя страна е заложен по природа в човека, така че никога няма да фалира”, заяви Калин Ганев, маркетинг мениджър на „Еврофутбол” по време на изложението за нов бизнес Франчайз Експо, което стартира в петък. „От днес, 11.11.11 в рамките на следващите два месеца, очакваме бизнес идеите на предприемчиви букмейкъри, които нямат достатъчно средства да започнат начинанието си”, каза още Ганев. Кампанията е част от конкурса „Идея за бизнес” на „Еврофутбол”, а най-добрата идея ще бъде финансирана с 20 000 лв. от букмейкърската къща, с които да бъде открит и разработен новия пункт. Ключови ще бъдат конкретните идеи за работа с клиенти - както привличането им, така и тяхното задържане.
Кои марки са франчайз в България
В световен мащаб, франчайз №1 е веригата за бързо хранене Subway, която вече има 20 ресторанта в България. За отварянето на ресторант от световноизвестната верига обаче е необходима доста по-сериозна инвестиция. Веригата пицарии „Дон Домат”, сладкарници „Неделя”, „Хепи бар енд грил”, „Петрол”, „Лукойл”, „Sex Well”, „D&N Автосервизи” и още много други фирми развиват бизнеса си с по идентичен начин. Впечатление прави, че изброените франчайз фирми са в области, които винаги ще бъдат от необходимост за хората и успехът на предприемача зависи изцяло от неговия подход към клиентите. Като цяло, франчайзингът се търси от бизнесмени, които искат да разнообразят дейността си, но в същото време е чудесен начин за младия предприемач да започне собствен бизнес./сн.Дон Домат.
Франчайзи с най-ниска обща инвестиция
Insecta – ДДД
Computer troubleshooters – компютърни услуги
Адрес Недвижими имоти
Еконт Експрес
Fornetti
Hi-pos интернет каталог за продажби
Property management
Husse доставка на храна за домашни любимци
Кен – колички за хот-дог
Internetreklama.bg
По-важни термини
Франчайзингова входна такса
Еднократна такса, която франчайзполучателя плаща на франчайзодателя при влизането си във франчайз системата. По принцип тя се плаща преди започване на дейността.
Твърдо определени такси няма. Големината на таксата определя от всеки франчайзодател.
Франчайз наръчник или оперативен наръчник
Вътре е описана детайлно разработената от франчайзодателя франчайз концепция. Той съдържа описание на бизнеса, описание за фирмената идентичност (например предписанията за обзавеждане на търговската площ), насоки за начина на работа, мостри от формуляри, най-често задавани въпроси и много други.
Франчайзполучател
Това е самостоятелен предприемач, които упражнява търговска дейност, на основата на франчайзинга и заплаща за целта лицензионна такса. (франчайз такса). Търговската концепция се предоставя от франчайзодателя, след като последния я е тествал, в рамките на един франчайз пилотен проект. Франчайзполучателят встъпва като самостоятелен предприемач и завладява договорно предоставения му локален пазар.
Франчайз договор
Чрез Франчайз договора се регламентират условията за правото на ползване на името и марката на франчайзодателя, както и договорните условия между страните. Франчайз договорите в България подлежат на общите условия на Търговския закон.
Защитен регион
Защитеният регион е съществена част от франчайз договора, защото той осигурява на франчайзполучателя защита от конкуренция от страна на останалите франчайз партньори в системата. Договорно определеният регион възпрепятства възможността друг франчайзполучател на системата да отвори предприятие в предоставената територия
Критичният обем на продажби (break-even point in иnits) изразява количеството продажби, при което финансовият резултат е равен на нула.

 

Коментари (0)
Коментирай
Име:
E-mail:
Текст:
Код за сигурност
Напиши символите в полето:
code
 
Региони в България