Над 60 експерти от централната администрация се включиха в информационния ден по Оперативна програма „Административен капацитет". Събитието беше организирано по повод новата открита процедура за кандидатстване по подприоритет 1.1 „Ефективна структура на държавната администрация", бюджетна линия BG051PO002/12/1.1-05. процедурата има за цел оптимизиране на структурите на държавната администрация за постигане на по-голяма ефективност и избягване на дублиращи се функции.
"При разработването на проектните предложения следва да се вземат предвид изпълняваните до момента проекти, за да се гарантира използването на вече налични резултати и практики, а също така и с оглед недопускане на двойно финансиране на дейности и целеви групи", каза ръководителят на УО на ОПАК - Моника Димитрова. Тя подчерта, че съгласно новата методика за оценка на проектните предложения вече се държи особено много на качеството, както и на устойчивостта на проектите. "Това означава да бъдат залагани ясни и лесно измерими индикатори за оценка на въздействието и ползата от тези проекти, така че превантивно да избегнем налагането впоследствие на финансови корекции", каза Моника Димитрова.
По настоящата процедура един и същ бенефициент може да подаде само едно проектно предложение, а в случай че одобрените проекти надхвърлят като обща стойност бюджета на процедурата, те ще бъдат финансирани по реда на тяхното класиране до изчерпване на средствата по процедурата. До 19 юни централните администрации могат да кандидатстват с проекти от 50 000 до 300 000 лева за оптимизиране на работата си. Общо могат да бъдат предоставени 3 млн. лв. по ОПАК.
Въпроси по процедурата могат да се задават най-късно до 30 май, сряда. Срокът за отговор от страна на ОПАК е 11 юни, понеделник. Въпроси могат да се задават във форума на сайта на ОПАК: www.opac.government.bg, по факс: (+ 359 2) 9859 55 02, или по електронна поща: info@opac.government.bg.
Коментари (0)
Tweet |
|