7 млн. лв. инвестиции в нова продукция и марки, бази и лозови масиви планира Вини АД за настоящата година. През 2012 г. ще бъдат открити 40 нови постоянни работни места, които ще се добавят към вече съществуващите 130.
Компанията е в топ 5 на производителите на високоалкохолни напитки, а първенството се държи от Винпром Пещера и Винпром Карнобат. Като производствена база, завод и лозя сливенския производител е №1 с 230 хил. кв. м. и 5 хил. дка собствени лозови масиви.
Запазена марка на дружеството е ракията „Сливенска Перла”, която вече е защитено географско наименование на ЕС. Ракията е на 32 години, както поясни главният технолог на производителя Валери Чулин, уверявайки, че тази високоалкохолна напитка се прави изцяло от грозде. „Ще развиваме утвърдените си продукти като „Сливенска Перла” и ще създаваме нови, за да можем да се грижим за това на българския пазар да има достатъчно качествени напитки от естествени суровини. Ние сме един от най-старите и уважавани производители в сектора. Точно тази комбинация от опитност и поглед в бъдещето ще ни помогне да отведем компанията на следващото ниво в нейното развитие“, коментира новият главен изпълнителен директор Пламен Ангелов.
Пазарите
„Сливенска Перла” пият дори във Виетнам. Дружеството е ориентирало своя износ предимно към големи пазари като Русия и САЩ, тъй като производствените бази позволяват големи поръчки. Приоритетен обаче остава вътрешният пазар, доказват го и цифрите.
Производителят на високоалкохолни напитки има амбицията да си върне пазарните дялове у нас и да удвои продажбите. След силния спад от 2009 г., се регистрира почти двойно увеличение:
Tweet |
|