RegionBG

bg iconНачало » За всеки » Любопитно » Победа и пожар в Williams
Победа и пожар в Williams
14 Май 2012 13:15:00    |    1683    |    Коментари: 0
pic

F1 Racing Блъгария
Пожар избухна в бокса на Williams, непосредствено след като отборът победи в Гран при на Испания. Огънят се е разраснал из боксовете и е засегнал и гаражите на други отбори. По първоначални данни поне по един механик от Force India, Williams и Caterham са закарани в болница. Все още не е ясно дали причината за пожара е технически проблем, пиротехническо средство или нещо друго.
Иначе, отборът празнува не само първата си победа от 8 години, първият успех в кариерата на Пастор Малдонадо във Формула 1, но и 70-годишнината на основателя и шеф на отбора Франк Уилямс.


Пастор Малдонадо стана първият венецуелец, спечелил състезание във Формула 1. Навръх 70-ия рожден ден на сър Франк Уилямс, неговият пилот се пребори с Фернандо Алонсо насред Испания. Местният любимец беше много близо до победата, но натискът, който наложи над Малдонадо му струваше живота на гумите. Трети остана Кими Райконен. Отборът на Lotus направи второ поредно силно състезание и уверено заема 3-тото място при конструкторите. Този път двамата пилоти завършиха 3-ти и 4-ти, но липсата на още 2-3 обиколки попречиха на финландеца да спечели. На обратния полюс „Каталуня“ предложи поредния слаб резултат за McLaren. Стартирал последен, Хамилтън все пак се добра до 8-ото място.
Фернандо Алонсо стартира уверено и изпревари Малдонадо на дългата права преди първия завой. Трети остана Кими Райконен. Серхио Перес спука гума при мелето в първи завой, което го принуди да спре в бокса и да заеме последното място в колоната. Хамилтън спечели 4 места при старта и след първата обиколка беше 20-и. Шумахер стартира много добре и се нареди пред Фетел и Бътън – на 6-а позиция.
Фелипе Маса също направи силен старт и в първите обиколки се намери зад гърба на движещия се 10-и Жан-Ерик Верн, непосредствено пред Марк Уебър. Австралиецът смени меките гуми с твърди още в 7-ата обиколка и излезе от бокса 23-и, зад Пик и Картикеян. Фетел влезе още в следващата обиколка и остави Бътън да притеснява Шумахер за 6-ото място. След като на свой ред смени гумите, Дженсън се върна зад гърба на Фетел. Алонсо, Грожан и Шумахер влязоха в бокса едновременно в 11-ата обиколка. Хамилтън се задържа на пистата чак до 13-ата обиколка, когато влезе от 4-а позиция. В края на тази обиколка Сена и Шумахер се удариха, което доведе до моменталното отпадане на 7-кратния световен шампион. Бруно измина още няколко завоя, но паркира болида преди да е стигнал до бокса. „Идиот“ се чу от радиото на Михаел.
Хамилтън смени гумите си едва в 15-ата обиколка, след незначителен проблем в бокса. Британецът се върна на пистата 14-и. В това време Алонсо водеше колоната, на едва 3 секунди преди Пастор Малдонадо. В 17-ата обиколка Уебър рязко намали темпото и след като бе изпреварен от 5-6 болида, влезе в бокса за ново предно крило. В този момент Хамилтън настигна Маса. Пилотите на 5-а, 6-а, 7-а и 8-а (Розберг, Фетел, Бътън, Кобаяши) позиции бяха на по-малко от секунда един от друг. В 20-ата обиколка Малдонадо настигна Алонсо, но още не можеше да стопи разликата до секунда, за да използва DRS-а. Нико Розберг първи влезе в бокса за втора смяна – в 23-ата обиколка. Скоро беше последван от Пастор Малдонадо, в опит на стратезите на Williams да надхитрят Алонсо, който явно беше по-бавен от Williams-а. Малдонадо записа най-бърза обиколка с новите гуми и се оказа пред испанеца, когато пилотът на Ferrari влезе за смяна.
Ключово за представянето на Фетел пък беше наказание да премине през бокса, заради неспазени жълти знамена. Това го извади от борбата за топ-позициите. Групичката остана Розберг, Бътън и Кобаяши. От тях само Розберг не използваше DRS. В това време Малдонадо отвори разлика от 7 секунди пред Алонсо. В 32-ата обиколка Кобаяши направи впечатляващо изпреварване срещу Дженсън. В 34-ата обиколка Хамилтън вече беше настигнат от Розберг и компания. В този момент Люис беше единственият пилот на пистата със само един стоп, което му позволяваше да се движи 4-ти, но бавно. В 36-ата обиколка Хамилтън сложи твърди гуми и се върна на трасето 14-и. По радиото му казаха просто да пази гумите, вместо да се опитва да изпревари всички пред себе си. Алонсо се приближи на 6 секунди зад Малдонадо. Заради забавянето на Фернандо Шарл Пик получи наказание от минаване през бокса. Французинът не пропусна пилота на Ferrari, въпреки сините флагове и в някаква степен повлия на драмата в последните обиколки. В 39-ата обиколка Фетел изпревари напълно безпомощния Бътън от външната страна, което ясно показа разликата в притискането между Red Bull-а с нови гуми и McLaren-а с износени. Веднага Дженсън влезе за смяна. Бътън се върна 14-и и яростно започна да атакува пилотите пред себе си. В 42-ата обиколка Малдонадо смени гумите, като се забави малко повече от нормалното (+1,7 секунди в сравнение с Алонсо) и се върна трети, зад Алонсо и Райконен, на които им предстоеше спиране. Алонсо отново спря две обиколки по-късно. В 47-ата обиколка, 20 преди края, Малдонадо изпревари Кими Райконен и излезе начело. Стратегията на Райконен беше да смени гумите за последен път максимално късно, за да се опита да настигне лидерите във финалните обиколки. Финландецът беше изпреварен и от Фернандо, а само обиколка по-късно влезе за последен път в бокса. Класирането 12 обиколки преди края се нареди по следния начин: Алонсо, Малдонадо, Райконен, Грожан, Розберг, Кобаяши, Хамилтън, Бътън, Фетел, Хюлкенберг. Кими веднага започна да записва най-бързи обиколки с новите си твърди гуми, след това същото направи и Грожан. Двата Lotus-а сваляха по над секунда на обиколка в сравнение с водачите – Малдонадо и Алонсо. В последните 10 обиколки Алонсо имаше няколко възможности за използване на DRS. Райконен пък чу по радиото си да продължава да притиска двамата лидери и да не намалява темпото. В 58-ата обиколка Фетел изпревари Бътън за 8-ата позиция. Две обиколки по-късно пък Камуи Кобаяши изпревари по великолепен начин в 10-и завой Нико Розберг. В последните 3-4 обиколки Алонсо явно се отказа да притиска Малдонадо, защото стана много нестабилен с износените гуми. Райконен летеше зад него и пресече финала трети, на едва 0,6 секунди зад Ferrari-то.
 

Коментари (0)
Коментирай
Име:
E-mail:
Текст:
Код за сигурност
Напиши символите в полето:
code
 
Региони в България